Onsdag 25:e feb

hejsan svejsan alla snyggingar ;)

idah i skolan skulle vi på teater i Helsingborg, nu ska jag berätta hur det var;

vi åkte buss ner till Helsingborg vid 09.30 när bussen stanade så gick vi och ställde oss på led sedan bar det av till teatern, när vi kom in var det hur många människor som helst, vi fick hänga våra klädder i små skop och sedan gå ner i en hörna för att våran fröken skulle prata med oss, hon gav oss våra biljetter och det var vissa som skulle sitta på vänster och några skulle sitta till höger själv satt jag till vänster, vi följde efter vår fröken och satte oss på dom nummerna vi hade på biljetten, jag satt bredvid isabell och alexander det tog ganska lång tid innan den började, när den började så spelade dom kina musik för det var en sån konstig musik.











Nu ska jag berätta vad den handlade om;

det var en tjej som ville bli fyrvärkerimakerska precis som sin pappa. men hennes pappa sa att hon aldrig kunde bli det. hennes pappa hade en hemlighet som han inte berättade för henne, men han berättade för sin kompis, så hon bestämmde att hon skulle fly och det gjorde hon, hennes pappa fick reda på att hennes dotter var borta och då sa han att hon behövde magiskt vatten, det fixsade hans kompis så klart. när hans kompis hade hittat hans dotter var hon inne i en glödande eld, han gav henne det magiska vattnet och hon dog inte, sen händer det massa saker som jag inte pallar skriva...... till sist e det en tävling vem som får flest applåder vinner och hon vann och blev fyrvärkerimakerska precis som sin pappa. jag berättade inte allt för det orkar jag inte

Kommentarer
Postat av: Gabriella

Tråkig teater , inte sant ;ss <3

2009-02-25 @ 19:53:06
URL: http://ovesson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0